Poslednja buča

Na shrambni polici v kleti se je s svojo svetlo rumeno barvo svetila še zadnja maslena buča. Lepa, čvrsta, zdrava. Pomislila sem, koliko energije Sonca in Zemlje je shranjeno v njej, koliko prijaznih pogledov je bila deležna, ko je rasla … in danes bomo košček vsega tega deležni tudi vsi zbrani okrog mize. Iz buče je nastala slastna bučna juha.

V lonec je k praženi čebuli romalo še malo česna, na kocke narezana polovica buče in mleta kumina. Vse skupaj zalito z jušno osnovo se je kuhljalo dokler se buča ni zmehčala. Nato je palični mešalnik vsebino lonca spremenil v gosto kremasto juho. Njamsi!

Malo hladno stiskanega bučnega olja, ovsene smetane in zelenega peteršilja jo je naredilo še slastnejšo

Buče so potrpežljivi plodovi in se pustijo skladiščiti zelo dolgo. Zato so odlične za zimske jedi. Čeprav se še nisem lotila bučink (palačink, v katerih testo vmešamo bučni pire), niti bučnega »pudinga« me navdušujejo s široko možnostjo uporabe v kuhinji.

Buče so bogate z betakarotenom, kalijem in vitaminom E. Betakaroten in vitamin E sta močna antioksidanta, naloga kalija pa je, da ohranja ravnovesje vode v telesu in normalen krvni tlak, nujen pa je za delovanje živčevja. V bučah je prisoten tudi vitamin C, vsebujejo pa tudi železo in magnezij. Bogate so z vlakninami, kar ugodno vpliva na prebavo. Da bi v buči tega čim več ohranili, je ni dobro kuhati ali pražiti predolgo, pa še to le na blagem ognju.

Takole sta buči hokaido in delicia uživali poleti na vrtu.

Letos bo na našem vrtu še več buč!

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s